دارک مود یا حالت تاریک یک ویژگی است که در بسیاری از برنامه ها ارائه شده و این امکان را به کاربران میدهد تا رنگ بندی صفحه نمایش خود را از حالت روشن به تاریک تغییر دهند. این ویژگی در اینستاگرام نیز موجود است و به کاربران اجازه میدهد تا تجربه بهتری برای استفاده از این اپلیکیشن در محیط های کم نور را داشته باشند. در این مطلب میخواهیم ابتدا مزایای دارک مود و سپس چندین روش برای فعالسازی حالت شب یا دارک مود اینستاگرام را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مزایای فعالسازی حالت شب یا دارک مود اینستاگرام

  • کاهش خستگی چشم: یکی از مزایای استفاده از حالت تاریک، کاهش خستگی چشم در محیط های کم نور میباشد. نور سفید میتواند به چشم ها فشار بیاورد و استفاده طولانی مدت از گوشی در شب ممکن است منجر به خستکی چشم شود که به شما پیشنهاد میکنیم در محیط های کم نور حتما از دارک مود اینستاگرام استفاده کنید.
  • صرفه جویی در مصرف باتری: صفحه نمایش های گوشی رابطه مستقیم با باتری دارند و همین امر موجب شده است که هرچه صفحه شما روشن تر باشد، شارژ باتری شما زودتر تمام شود که دارک مود این امکان را به شما میدهد که در مصرف باطری خود صرفه جویی کنید.
  • بهبود تمرکز و کاهش حواس پرتی: دارک مود میتواند درخشندگی صفحه را کاهش دهد و باعث شود تمرکز کاربر برروی محتوای اصلی بیشتر شود. و از آنجا که رنگ های تیره و کنتراست بالا کمک میکند تا کاربران تمرکز بیشتری روی مطالب مورد نظر داشته باشند، حواس پرتی کمتری نسبت به نور های شدید و رنگ روشن به وجود خواهد آمد.

حالا که مزایای استفاده از دارک مود را باهم خواندیم، نوبت به روش های فعالسازی حالت شب یا دارک مود اینستاگرام میرسد که یکی از فراگیر ترین و آسان ترین روش گذاشتن گوشی برروی حالت دارک میباشد و اگر گوشی شما از این قابلیت برخوردار نیست نگران نباشید زیرا روش های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه آنهارا خواهیم آموخت.

همچنین شما میتوانید با خرید فالوور اینستاگرام و خرید کامنت اینستاگرام به بالا بردن امار و ارقام پیج خود کمک کنید.

روش اول: فعالسازی حالت شب از طریق تنظیمات اینستاگرام

روشی که در ابتدا میخواهیم به شما عزیزان معرفی کنیم مخصوص گوشی های IOS  و اندروید میباشد و از آنجایی که تقریبا تمامی تنظیمات IOS و اندروید یکی میباشد، آموزش زیر برای هر دو سیستم عامل صدق میکند.

فعالسازی حالت شب اینستاگرام

  • برای اینکار در قسمت منوی پایینی به پروفایل خود رفته و در قسمت بالا، گوشه برروی سه خط مشخص شده در تصویر اول کلیک کنید.
  • پس از کلیک برروی آن شما وارد تنظیمات اینستاگرام میشوید که با اسکرول یا رفتن به پایین تنظیمات برروی Accessibility کلیک کنید.
  • در این قسمت شما دو گزینه مشاهده میکنید که یکی از آنها Dark mode میباشد که باید برروی آن کلیک کنید.
  • پس از کلیک برروی آن شما وارد صفحه دارک مود میشوید که سه انتخاب پیش روی شما گذاشته میشود.
    • On: این گزینه برای روشن کردن حالت شب یا تیره میباشد و با انتخاب آن دارک مود فعال میشود.
    • Off: این گزینه به معنی خاموش کردن حالت تیره یا دارک مود میباشد و با انتخاب آن دارک مود غیرفعال میشود.
    • System Default: این گزینه مخصوص گوشی هایی است که در تنظیمات اصلی خود از دارک مود پشتیبانی میکنند و با انتخاب آن هنگامی که گوشی شما برروی دارک مود قرار دارد بصورت خودکار دارک مود اینستاگرام هم فعال خواهد شد.

روش دوم: فعال کردن دارک مود از طریق تنظیمات گوشی

امکان فعالسازی حالت شب یا تیره اینستاگرام از طریق تنظیمات گوشی نیز وجود دارد که ما در این بخش میخواهیم به صورت دو بخش مجزا برای گوشی های اندروید و ایفون را اموزش دهیم

برای گوشی های اندرویدی:

حالت دارک مود اینستاگرام

  • ابتدا به تنظیمات گوشی بروید.
  • در تنظیمات خود گزینه Display را پیدا کنید و وارد آن شوید.
  • سپس مشاهده خواهید کرد که در قسمت ابتدای صفحه میتوانید گوشی خود را برروی دارک مود یا لایت مود(روشن) قرار دهید.

برای گوشی های ایفون:

حالت تیره و شب اینستاگرام

  • برای انجام اینکار کافیست به تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید.
  • پس از اسکرول کردن به سمت پایین برای فعال کردن گزینه دارک مود گزینه Display & Brightness را پیدا کرده و برروی آن کلیک کنید.
  • پس از کلیک برروی آن در ابتدای صفحه مشاهده میکنید که میتوانید گوشی خود را برروی حالت دارک مود یا لایت مود بگذارید.

روش سوم: نصب برنامه دارک مود

برخی گوشی ها متاسفانه گزینه دارک مود برای آنها فعال نمیباشد که میتوان به گوشی های سامسونگ و آیفون قدیمی اشاره کرد اما نگران نباشید! بلکه تیم ای ام پنل چاره ای برای این افراد پیدا کرده است و شماهم میتوانید از دارک مود اینستاگرام استفاده کنید.

فعالسازی حالت تیره ای ام پنل

برای انجام این کار تنها کافیست برنامه Dark mode را از گوگل پلی خود دانلود و نصب کنید و به راحتی گوشی خود را برروی دارک مود تنظیم کنید.

در نهایت، حالت تاریک اینستاگرام یک قابلیت کاربردی است که تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد و استفاده از این اپلیکیشن را در شرایط مختلف، به ویژه در محیط‌های کم‌نور، راحت‌تر می‌کند.

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟
[کل: 0 میانگین: 0]